Frukt & Grönt

Här kommer lite frukt, bär och grönsaker som jag har virkat. Allt förutom moroten är virkat den senaste tiden. Majskolven och äppelhalvan kommer från "75 småkryp att sticka & virka" av Lesley Stanfield, moroten kommer från "Virka amigurumi" av Mia Bengtsson och bananen är ett Drops-mönster.
Den här moroten var den första amigurumin jag virkade. Det är fyra år sedan nu, jag var bara nio år. Att virka grytlappar lärde jag mig vid fem-sex års ålder. Då tyckte jag att det var svårt och jobbigt - nu är det ett av mina största fritidsintressen.
                                                                                                                                                             //Rebecka
1 Tant Elsa :

skriven

Verkligen imponerande. Väldigt jämn virkning måste jag säga

2 Virkligenstickat/Rebecka:

skriven

Tack så mycket...Du virkar säkert också jämnt.;)

Kommentera här: