Fågarner och sådant

Det är bra när folk vet om att man handarbetar. Även om det kan vara lite tröttsamt när person efter person kommer fram och frågar vad man gör kan det i vissa fall vara lönsamt, och för min del på flera sätt. Dels får jag beställningar från folk som vill att jag ska virka något till dem och dels kan jag få andra folks överblivna pysselgrejer och till födelsedagar helt nya saker.
Det här underbart mjuka, blåa, tunna alpakka-silke-garnet fick jag av min kompis i födelsedagspresent.
Det passade väldigt bra när jag ville virka kläder i blått och vitt ullgarn. Och på tal om det så kom nålarna jag fick av henne också till användning när jag gjorde den lilla hatten. Trådarna jag fick av min mammas kompis användes till minivirkning. Och de små plastfickorna jag fick av min lillebrors fadder är utmärkta att lägga småprojekt i innan de är färdiga...
//Rebecka

Kommentera här: