Beställa garn

Att beställa garn är inte kul. Inte alls. När man äntligen bestämt vad man ska sticka måste man leta upp ett garn som passar. Nu när vi beställde garner senast skulle jag, mamma och Becka använda samma garn allihop och eftersom vi ville ha ekologiskt garn kunde vi inte ta det som användes i mönstret. Lyckligtvis hittade vi ett som var precis lika tjockt så vi var jättenöjda. Sedan skulle vi bara hitta en sida att köpa det på också. Det var inte så lätt. När vi äntligen hittade ett ställe där det fanns hade de antingen inte den färgen vi ville ha, eller så fanns det för få i lager. När jag letat runt hur länge som helst nämner mamma att företaget som producerar de garnerna gått i konkurs... (jag som köpt så mycket garn av dem, hur kunde det hända?). Förklarar varför de hade så lite garn i lager. Men så tillslut hittar vi i alla fall en sida och beställer garnen. Bara det att det dröjer så länge innan de kommer. Jag vill ju ha mina garner nu och inte om några dar!

Kommentera här: