Italien!!!

Efter en vecka iväg har jag upplevt både det ena och andra. Till exempel har jag ätit kakor till frukost varje dag,  nästan tappat bort mig på flygplatsen Schipol i Amsterdam, promenerat en och en halv mil en förmiddag, ätit pizza, pasta och italiensk glass. Listan kan göras lång...
Här är ett antal bilder från min resa till Italien (fler bilder kommer i nästa inlägg):
Vi flyger över Alperna. Såå vackert!
Vinodlingarna finns ÖVERALLT i den här delen av landet. Här promenerar vi utanför Valdobbiadene, där vi bodde.
En bro i Verona, vars vita del är 2000 år gammal. De andra gamla broarna i staden förstördes under andra världskriget, berättade guiden.
Julias balkong, som faktiskt inte byggdes föränn efter att Shakespeares tragedi skrevs, och som har gjort Verona till den fjärde mest populära turiststaden i Italien, efter Rom, Venedig och Florens.
Här står jag framför Veronas amfiteater. Inte lika stor som Colosseum, men nästan femtio år äldre och även bättre bevarad. Faktiskt. Hela 85% av den ursprungliga byggnaden finns kvar, till skillnad från Colosseums 55%.
Och inte så förfärligt liten heller ändå.
En vacker bro som går över floden Adige.
//Rebecka
 
1 Kattis:

skriven

Härliga bilder...var själv i Rom förra veckan!:)

Svar: Trevligt! Jag har fått nöja mid med Verona och Venedig, men Rom är ju helt klart det bästa... Ser väldigt härligt ut. Vilken vacker blogg du har :)Själv kommer jag åka till Rom med klassen efter att ha läst latin i 2:an och 3:an.
Virkligenstickat

Kommentera här: