En vecka i stugan

Nu har vi kommit hem från en vecka i sommarstugan i Jörlanda. Mycket blåst och en hel del regn, men också lite solglimtar då och då. Veckan har innehållit de flesta vanliga sommarstuge-ingredienserna.
Vi har varit inne i Stenungsund och besökt bibilioteket, lekt på den här snofsiga lekplatsen och ätit glass på kajen.
Vissa har badat. Inte jag, jag tyckte det var för kallt. I vattnet och i luften.
Gungat har vi i alla fall gjort.
En härlig slänggunga finns det på tomten. Man blir aldrig för gammal för sådant (dock för tung kanske, till slut)!
Blåbärspaj måste man ju alltid äta minst en gång i stugan. I år var det knapert med blåbär, men den här pajen med blåbärsfyllning lyckades jag i alla fall åstadkomma. Ett par, tre liter hallon har också plockats, och några deciliter lingon.
Påsar med trevligt innehåll...
...godis från det lilla mysiga bageriet i Jörlanda och broderigarner från min bästa kompis mamma. Godiset är redan slut, men garnerna kommer komma till nytta tids nog, hoppas jag.
//Rebecka

Kommentera här: