Sömnadsutmaning nr 69: blommig och kortärmad body

Vissa resttygbitar med konstig form räcker inte till så mycket. Därför blev jag nöjd när jag efter mycket grubblerier och överlägganden kom fram till att en liten blommig tygbit i singlejersey skulle räcka till en kortärmad body i storlek 65.
En omlottbody räckte det inte till, men en axelknäpplist kunde jag i alla fall åstadkomma. Det störiga med bodyn (alltid är det ju något...) är att den blev lite ojämn och sned vid bensluten. Jag hade klippt den jämnt, men när jag sydde på muddarna måste jag ha töjt remsan lite ojämnt vilket är ganska lätt hänt. Dock tror jag att det syns och märks mindre när bodyn sitter på.
Tyget är lite äldre och har ingen elastan i sig, som tygen har nowadays, så det är inte lika elastiskt. Dock är det nog ändå tillräckligt mjukt för att funka ändå.
//Rebecka

Kommentera här: