Symaskinsfasta

Nu är vi i sommarstugan. I sommarstugan finns ingen symaskin. Då kan man inte sy. Tråkigt. Eller?
Som jag har skrivit om innan håller jag på att sy ett lapptäcke för hand (mycket, mycket tidskrävande kan jag avslöja). Det bästa med att det är just handsytt är att det inte kräver symaskin (okej, det där var ett cirkelresonemang, men ni fattar vad jag menar ändå). Därför är den mest produktiva veckan om året, när det kommer till det här lapptäcket, sommarstugeveckan.
Särskilt snabbt framåt går det ju inte ändå. Den fjärde raden - och jag gör "kortsiderader", inte "långsiderader" - har precis blivit påsydd på de tre första. En bra sak med att det går så långsamt är att det hinner fylla på med lite fler lapptäckstyger under tiden, t.ex. tyget som blev över från detta och detta projektet. Tråkigt nog köper mamma mest stickade tyger och de går ju inte att använda till ett lapptäcke. Sedan ska de ju vara i rätt nyanser också. Men sånt är livet.
//Rebecka

Kommentera här: