Broderad världskarta

De senaste två veckorna har jag haft fullt upp med att brodera den här världskartan.
Den är broderad med stjälkstygn i vanligt DMC-broderigarn. Jag kalkerade av världskartan från min lillasysters Junioratlas på ett mönsterpapper och nålade sedan fast det på det blåmelerade tyget. Om ni undrar varför Storbritannien och Irland ser mobbade ut är det för att jag fick rita dem på frihand eftersom de låg mitt i skarven.
Jag fick göra en del förenklingar. Till exempel censurerade jag bort några karibiska öar och några öar norr om Canada.
Tanken är att kompisen som jag gav kartan till ska markera länderna hon varit i med kartnålar. Om kartan hade varit min hade det sett ut som på bilden ovan. Inte så spännande.
Som tur är har hon varit på lite mer speciella ställen, som till exempel Australien och Tunisien.
//Rebecka
1 Lydia Wagersten:

skriven

Jag ääälskar kartor... sy gärna en till mig

Svar: Haha, you wish.
Virkligenstickat

Kommentera här: