Sömnadsutmaning nr 68: kortärmad body med prickar

I den här bodyn i storlek 68 kombinerade jag tre olika tyg från Elvelyckan. Resultatet blev den här kortärmade bodyn (tyget räckte inte till en långärmad) som har en knäpplist på axeln för att underlätta på- och avklädning. Mönstret är samma som till de här två bodysarna (vissa ord har helt enkelt inga bra plural i bestämd form), men jag har helt enkelt kortat ärmen och flyttat på knäpplisten. Det känns skönt att jag är tillräckligt erfaren inom sömnad nu att jag i alla fall kan göra den formen av simpla ändringar.
Det gula tyget som återfinns i halslinningen, bensluten och vissa av prickarna blev inte riktigt så kräkgula som jag hade befarat. Men ändå lite på gränsen. Bodyn är tänkt som överdelen till de halvlånga byxorna jag gjorde precis innan i ett matchande tyg.
Såhär ser knäpplisten ut på nära håll. Sådant blir ju aldrig 100% jämnt, men ja, ja. Så länge den fyller sin funktion, så.
//Rebecka

Kommentera här: