Alla mina projekt

Lizzie har skrivit ganska många inlägg (t.ex. detta) om hur många stickprojekt hon har. Nu tycker inte jag att hon ska överdriva. Jag tror att varje inbiten handarbetare alltid har många projekt på gång, och jag är inte ett undantag. Här är alla mina projekt som jag kommer ihåg just nu (har kanske något projekt liggande i ett hörn någonstans...):
Jag broderar faktiskt på detta broderiet ganska ofta, men det kommer nog ändå aldrig bli färdigt (så SJUKT tidskrävande!)
Detsamma skulle man kunna säga om detta: ett restgarnslapptäcke som jag syr för hand.
Att virka går dock lite snabbare. Å andra sidan kräver detta täcket över 200 rutor (har gjort kanske 20) och jag har verkligen inte garn till ens hälften så många.
Det här ska bli en klänning till Signe.
På mitt korsstygnsbroderi håller jag på med linjestygnen.
Trots alla projekt kan jag inte låta bli att starta nya som jag kan hålla på med parallellt.
Detta ska bli en prinsessa. Ganska random projekt, men varför inte?
Jag har också två sömnadsprojekt som jag bara har klippt ut tygbitarna till: en klänning i storlek 68 och ett par byxor i storlek 56.
Åtta projekt, alltså. Okej, det låter kanske inte så mycket, men det känns mycket när man dessutom vill hinna baka massor, träffa kompisar, läsa i timmar, ta långa promenader, plocka bär, översätta latinska dikter till svenska, spela långa klassiska stycken på piano... ja, listan kan göras lång. Men jag är ändå glad att jag har så många projekt att variera mellan (det är ju trots allt frivilligt, liksom!).
//Rebecka

Kommentera här: