Mitt plottriga broderi

Mina tidigare fotobroderier tog självklart lång tid att göra. Mitt första fotobroderi påbörjades tidigt på våren för några år sedan och blev inte färdigt förrän nåt halvår senare. Mitt andra broderades det flitigt på under hela Tanzaniaresan, som varade i sex månader. Att göra ett fotobroderi är verkligen inte något som går på ett par timmar, nej det kräver sin tid.
Däremot är jag säker på att detta måste vara mitt allra långsammaste broderi. De andra broderierna har liksom haft stora fält av samma färg och efter varje broderad tråd har det synts tydligt att jag kommer framåt. Men det har broderiet är så sjukt plottrigt. Ett stygn här, ett stygn där, ett stygn däremellan... Inte nog med att det gör att det tar sån tid att sy dem, det syns inte heller att man kommit framåt, Jag kan brodera en hel tråd, sen sitta och betrakta broderiet och inte se någon skillnad alls. Nåja, när jag väl kommer till klänningarna ska det väl gå lite fortare...
//Elisabeth

Kommentera här: