Sömnadsutmaning nr 56: rosarandig skjorta

Jag sydde färdigt min skjorta i veckan och ett par dagar senare fick jag äntligen en motvillig lillasyster och en motvillig kamera (OK, egentligen var det objektivet som krånglade) att samarbeta tillräckligt mycket för att framställa dessa bilder av lite tvivelaktig kvalitét. Men ändå.
Jag skulle inte hävda det med 100% säkerhet, men den här skjortan skulle kunna vara den svåraste (och jobbigaste!) saken jag har gjort hittills. Att jag råkade klippa sönder den litegrann var inte direkt det enda missödet på vägen. Manschetterna (som jag alltid råkar kalla muddar till mammas förtret) och sprundet (bilden nedan) var nog det krångligaste av allt. Och inte blev det särskilt jämnt i slutändan heller. Knapparna sitter för tätt till exempel. Jag tröstar mig med att de flesta människor inte tittar så noga.
Kragen blev trots allt helt okej i slutänden. När jag tänkte att jag var färdig med skjortan hade jag 11 knapphål och knappar kvar att sy/sy i. Lite segt... speciellt med tanke på att jag fick sprätta ett par knapphål (OBS: symaskinens fel!) och att en av knapparna gick sönder när jag hade sytt på den (det var på morgonen precis när jag skulle till skolan, så den dagen gick jag med en skjorta med en söndrig knapp. Som tur var var det på manschetten).
Nu är jag lite sjåpig för att jag ska råka fläcka ner den med fläckar som inte går bort eller att den ska få hål... det verkar ju alltid vara ens favoritplagg som drabbas av detta öde!
Men nog med klagovisor om min skjorta nu. Det är i alla fall skönt att det är färdig, och hittills oskadd. Mönstret kommer från den första Ottobre Woman-tidningen, som innehåller mönster på många användbara basplagg.
//Rebecka
1 Hedvig:

skriven

Asså, wow!! Måste vara skönt att den äntligen är färdig. Ber att ingen människa sprutar ketchup på din skjorta #prayfornofläckar

Svar: Ja, det känns verkligen skönt! Och tack för att du också engagerar dig i min skjortas fläckfrihet ;)
Virkligenstickat

2 Judith:

skriven

Den blev ju jättefin!

Svar: Tack! Ja, jag tycker nog ändå trots allt att det var värt det...
Virkligenstickat

Kommentera här: