Sömnadsutmaning nr 58: rosarandig vintageklänning

Den här klänningen gjorde jag efter att ha sett den fina vintageklänningen på den här bloggen.
Sedan hittade jag ett Ottobre-mönster som var tvådelad på samma sätt, fast med puffärmar, normal krage, midjeband och rynk istället för veck på kjolen. Ganska olikt, men det gick att rita om. Jag utgick från bilderna på bloggen samt beskrivningen i tidningen och försökte kombinera ihop dem till en komplett klänning. Det var svårt. Det gick sådär. Men till slut lyckades jag ändå göra färdigt den här vintageklänningen. Jag hoppas att skavankerna inte syns så mycket (de hamnade mest på baksidan och insidan).
Klänningen är i storlek 80, så för ett barn som är ca 12 månader och uppåt. En av de svåra sakerna var vecken på kjolen.
Den speciellt formade kragen var inte så lätt heller. Helt jämnt blev det inte, men tillräckligt.
//Rebecka
1 Lena :

skriven

Jätte söt 🖒

Svar: Tack så mycket!
Virkligenstickat

Kommentera här: