Klipp, klipp säger saxen

För några år sedan stickade jag den här klänningen, men jag blev aldrig riktigt nöjd med den. Kjolen tycker jag är fin, men överdelen är mer nja liksom. (Överdelen ser ju helgräslig ut på bild, så jag känner mig tvungen att skriva att den var finare när man hade den på sig. Fast fortfarande inte mycket att hänga i julgranen). I vilket fall har jag inte använt klänningen särskilt mycket och det är ju synd. Men eftersom kjolen är fin kom jag (eller var det mamma?) tillslut  på att man kunde klippa av överdelen. Sagt och gjort. 
Det är roligt att klippa i det stickade - men oj så brottsligt det känns. 
Så nu har jag fått en kjol som jag tycker om istället. Och överdelen repade jag upp och garnet räckte till en liten babyklänning. Lägger upp bilder på det någon annan gång!
 
//Elisabeth
1 Hanna Karlsson:

skriven

Jag vill se den på som kjol! :-)

Svar: Absolut, kommer bilder på den så småningom :)
Virkligenstickat

2 Hedvig:

skriven

Smart Elisabeth!! Kul när det går att göra om gamla plagg till något nytt. Babykläder kan en ju aldrig få för mycket av;)

Kommentera här: