Sömnadsutmaning nr 72: blommig omlottklänning

Den här omlottklänningen är nog det av mina projekt hittills som krävt mest tyg.
Jag, som ofta syr kläder till mina småsyskon och babykläder, tyckte nästan att jag drunknade i tyg när jag satt och sydde på den här klänningen. Tyget kommer från Elvelyckan (klart bäst när det kommer till ekologiska jersey-tyger). Samma blommönster finns där i flera olika färger.
Att sy själva klänningen tog inte överdrivet lång tid även om många av sömmarna såklart var långa. Det störiga var att jag behövde sprätta en hel den för att höja upp midjan och att det tog så lång tid att vränga och pressa knytbanden.
När jag var färdig med klänningen tänkte jag att det kanske blev lite "too much" med så mycket mönster och färg. Men det är väl det som lite är grejen med omlottklänningar? Dessutom är det ju för sent att ångra sig nu.
//Rebecka

Kommentera här: