Mindre virkning

Det senaste året har jag inte virkat lika mycket som jag gjorde förr. En av anledningarna till att det inte är lika roligt längre är att jag nästan aldrig blir nöjd med det jag gör.
Ett exempel är det här lilla dockan. Efter att jag var färdig med den tyckte jag benen var för korta, så jag klippte av dem och virkade till lite på dem (detta gjorde att de blev lite fula där uppe, men i alla fall längre).
Sedan försökte jag göra ett ansikte, men det blev verkligen inte bra. Förutom att det ena ögat är lite större än det andra kan jag inte få till munnen. Nu ser hon inte så glad ut, men om man gör munnen mer böjd ser hon bara överdrivet glad ut. Dessutom är ansiktet för tjockt där nere; jag lyckades inte få till en bra haka. Men jaja. Det är i alla fall fortfarande väldigt roligt att sy och brodera.

Kommentera här: