Andra bullar

I studentpresent av en kompis fick jag boken Blåbärssnår, äppelskrutt och rabarberskugga som är fylld med spännande recept och vackra bilder. För några dagar sedan provade Signe och jag på två av bullrecepten därifrån (så det blev ungefär lika delar bakning och trams).
Den ena  sorten fylldes med en blandning av blåbär, mandelmassa och smör.
Det är så roligt att baka med bär; det blir så färgstarkt! 
Fyllningen var väldigt mjuk (skulle kanske ha kylt den lite längre), så efter några kladdiga snurror bakade jag ut resten som "vanliga" bullar istället. Mycket enklare, men kanske inte lika fint.
Den andra sorten bakade jag ut som vanliga kardemummabullar. Sedan spritsade jag i en klick vaniljkräm i varje bulle och toppade med rabarbersylt.
Rabarberbullarna pudrades med florsocker efter gräddning. Vissa av dem bakade jag ut som en butterkaka. Denna sorten tyckte vi var den godaste av de två.
Blåbärsbullarna å sin sida penslades efter gräddningen med sockerlag.
//Rebecka

Kommentera här: