Sömnadsutmaning nr 97: vita linneshorts

 I en kasse i tvättstugan hittade jag ett vitt linnetyg. Jag skulle aldrig få för mig att köpa ett vitt tyg till byxor (p.g.a. fläckrisken), men eftersom det redan fanns tänkte jag att det skulle passa bra till ett par shorts. Så i förra årets sommarnummer för damer hittade jag mönstret till de här shortsen som jag gillade. Det var första gången jag sydde riktiga byxor med dragkedja i gylfen o.s.v. (innan har jag bara sytt babybyxor som på sin höjd har haft något form av fusksprund). Där fram har byxan forminsnitt och framfickor.
Bakfickorna har ficklock och den bakre midjelinningen har resår för en bättre passform.
 Jag sydde även fast fem bälteshällor. Men de lär egentligen inte behövas eftersom jag med hjälp av resåren såg till att shortsen skulle passa bra utan skärp.
//Rebecka

Kommentera här: