Hur du blir ruinerad

Har du någonsin känt att du tycker att det är svårt att göra dig av med alla dina pengar? Misströsta inte. Mitt bästa tips är att åka till närmaste STOFF & STIL (eller ta det som är längst bort för all del, så att transportkonstaden går upp också) och förse dig med saker till din nya syhörna. Såhär såg mitt golv ut efter att jag hade tömt ut dagens fynd i tisdags kväll. Dessutom hade jag köpt 1,75 meter (ekologiskt, rosamelerat jersey)tyg också, bara för att jag kände för det. Annars var det (som ni ser) ett dolt blixtlås, 24 pärlemorknappar, 18 tryckknappar som man syr i, 20 tryckknappar som man slår i, tio stora trådrullar till min nya overlock samt tio små trådrullar till symaskinen (man fick en viss rabatt efter 10 st). Puh. Jag har ett vagt, motvilligt minne av att min mamma har sagt att man inte ska köpa sytråd på STOFF & STIL (dålig kvalitet eller något), men jag valde att avfärda det som fake news eftersom de hade så fina nyanser.
Och ja. Imorgon ska jag på Bokmässan. Får se om jag lyckas spendera ännu mer pengar där...
//Rebecka

Kommentera här: