Lyxig lördagsbrunch

Igår var min storasyster Estrid och jag hemma hos min kompis Hedvig. Ända sedan i våras (tror jag) hade vi planerat att vi skulle göra brunch tillsammans då, eftersom största delen av hennes familj skulle vara bortrest.
Jättefin dukning brydde vi oss inte direkt om, men vi var desto mer ambitiösa vad gäller maten. Estrid hade t.e.x tagit med sig sin juicepress och vi gjorde egen äppeljuice.
Hedvig hade gjort en jättegod granola.
Vi gjorde även egen nutella. Kan jag verkligen rekommendera för den som vill pröva! Det är inte svårt, bara man har en mixer/matberedare.
Vi åt även nygräddat bröd, pannkakor och äggröra med bacon.
Och yoghurt med bär och granola.
Till efterrätt åt vi toscaäpplen. Som ni förstår blev vi väldigt mätta av allt det här och orkade inte äta så mycket som vi hade velat, men några timmar senare när vi inte var lika mätta längre åt vi lite mer!
//Rebecka

Kommentera här: