Pluggpyssel

 
Nu när skolan har börjat har jag inte haft så mycket tid för handarbete som jag har blivit van vid under sommaren. Men för att motverka min pysselabstinens har jag förenat nytta och nöje genom att rita upp kartor över de verbformer jag har lärt mig på grekiska hittills (ser ni att jag till och med gjorde en preliminär ritning innan för att se om alla böjningsmönster skulle få plats?).
Inte de finaste garderobplanscherna kanske, men hyfsat pedagogiska, ändå. Inser att det är lite osmart att rita upp sådana här okompletta kartor (imperativ är ju t.ex. inte med, för det har jag inte lärt mig än), men de var i alla fall roliga att göra och de är bra att ha för att kunna göra jämförelser mellan ändelserna inom olika tempus o.s.v.
De tog dock rätt lång tid att göra. Har dock insett att jag även borde göra likadana för substantiv, adjektiv och pronomen. Får se om jag orkar...
//Rebecka

Kommentera här: