Systerhelger

Under terminernas monotoni är det ett uppskattat inslag när syskon kommer på besök. Förutom att ha träffat de två storasystrar som för tillfället bor ganska nära så har jag hittills under terminen fått besök av två småsystrar, som kommit varsin helg.
Signe var här en helg i septermber.
Det firade vi med att göra blåbärsmilkshake!
Eftersom vi båda gillar att baka fixade vi brunch tillsammans. Jag bakade kardemummatekakor och Signe bakade en sorts frukostmuffins med hallon. Dessutom hade vi olika pålägg och massor med frukt.
Och yoghurt med hemgjord chokladgranola och mango. Skånemejerier har en god yoghurt utan socker och sötningsmedel – vi körde på jordgubb- och hallonsmak.
Till efterrätt hade vi toscaäpplen med vaniljglass. Som ni förstår orkade vi inte äta så mycket som vi ville, men det som är bra med brunch är att man kan spara resterna och sedan äta dem till både fika och kvällsmat. Det var det vi gjorde!
En annan sak vi gjorde under helgen var att jag hjälpte Signe att sy en blus.
Noomi var här denna helgen. Vi har precis börjat med ett dockskåpspysselprojekt. Noomi målade ett litet hus.
Jag sydde kläder till en liten ekorre.
Vi gick även till Safjället för att njuta av vädret. Och föreviga oss själva i naturens dekadens.
Västen som Noomi har på bilden har Lizzie stickat till mig. Noomi lånade med sig den hem. Att kunna låna varandras kläder är helt klart en av fördelarna med att ha många syskon...
Simon hittade en skön plats och låg och slappade sålänge.
Som ni ser passar jag på att låna Lizzies stickade kläder medan hon befinner sig på varmare breddgrader.
Sedan hittade jag ostronmusslingar! Väldigt nöjd. Och de var mycket goda.
Sedan blev det picknick i eftermiddagssolen.
Uppenbarligen var de här systerhelgerna inte helt olika andra systerhelger jag haft...
 //Rebecka

Kommentera här: