Tunika i linull

Jag har länge varit sugen på att sticka i lingarn och nu har det äntligen blivit gjort. Valet föll på linullgarn från Karin Öbergs märke Kalinka. Egentligen ska manju helst sticka separata stycken och sen montera ihop när man använder lingarn, men det hade jag ingen riktig lust med. Så jag stickade som vanligt och la in några falska sömmar, som jag hoppas ska göra susen. 
Garnet var tunt och stickorna likaså, så visst tog det ett tag att sticka. Men lagom till att jag kom hem från Tanzania var den färdig och nu används den för fullt. Jag gillar verkligen garnet och tunikan känns varm och sval på samma gång!
 
//Elisabeth
 
1 Ewa:

skriven

Mycket snygg tunika. Delar du med dig av mönstret?

Svar: Mönstret kommer från Kreativ stickning, nr 3 2017 :)
Virkligenstickat

Kommentera här: