Vårens tygtillskott

Efter att mamma och jag hade ägnat mycket tid åt att leta, jämföra och gallra bland tyger beställde mamma de här tygerna.
Det är tio tyger för kläder till fem personer från tre olika hemsidor.
De två tygen längst till vänster är ekologiska jerseys från STOFF & STIL. Även det smalblårandiga poplintyget kommer därifrån. Det beiga linnetyget och det vita tyget med blå blommor kommer från tyg.se, vilket även det blåa tyget som ska bli en skjorta till mig gör. De fyra tygen längst till höger kommer från tygdrommar.se - en hemsida som vi inte hade upptäckt innan, men som har många fina tyger.
Mycket blått och rosa blev det... Jag hoppas att det ska bli lite stuvbitar över av tygen i bomullsväv, så att jag kan använda dem till mitt lapptäcke.
Mamma passade också på att köpa spets när hon var inne i stan någon gång. Hon har storslagna planer på någon spetsfinklänning till Signe, plus att hon köpte ytterligare lite spets när hon väl var i farten.
//Rebecka

Kommentera här: