Äntligen trenchcoatväder

I våras sydde mamma (nästan) färdigt den här trenchcoaten till mig, men jag har knappt använt den överhuvudtaget än p.g.a. vädret. Så här är en som är glad för att det har blivit kallare!
Det tog lång tid för oss att hitta ett bra marinblått tyg. Bestämde oss till slut för detta tyget (tror det kom från tyg.se) som tyvärr inte var ekologiskt och dessutom lite mörkare än jag efentligen hade velat. Men, men, man kan inte få allt här i livet.
Och jag blev ändå väldigt nöjd med kappan. Mamma fick ändå slita lite för att göra den, för den är nämligen en kombination av två olika trenchcoatmönster (alltså det bästa av två världar...).
Egentligen var den inte helt färdig förrän för några veckor sedan, då mamma äntligen sydde tamparna som sitter på ärmen. Dock hade jag ändå redan använt den några gångern innan dess (stör mig för övrigt lite på att ena kragen är lite uppböjd på bilderna, men tror inte att Judith skulle gå med på att ta om dem...).

Kommentera här: