Blommig omlottbody

Tidigare i somras sydde jag den här jerseyblusen till mig.
Av tyget som blev över lyckades jag pussla ihop en liten omlottbody i storlek 62. För att tyget skulle räcka fick den bli kortärmad, men det gör ju inte så mycket när tyget är somrigt. Jag började sy bodyn för flera veckor sedan, men mitt i den långa tvillingsömmen när jag skulle sy på den sista kantremsan bröts tvillingnålen helt plötsligt och vi upptäckte att stygnplåten var helt kaiko. Maskinen lämnades in, och det var tydligen inte bara stygnplåten det var fel på, men igår kom den i alla fall tillbaka och jag kunde sy färdigt bodyn och slå i alla jämrans tryckknappar.
På andra bodys som jag har sytt var även nederkanterna kantade med remsa, men gjordes det lite annorlunda. Annars var det en helt vanligt omlottbody. Eller just det, den har ju lite puffärm också.
//Rebecka

Kommentera här: