Carpe aestatem

(som betyder fånga sommaren och är betydligt rimligare än att fånga varje enskild dag. Ibland måste man ju få ha en tråkig/trött/stressig dag också)
Hönsmys i solskenet på uterumstrappan.
Det här är Tippsi Vipps som kläcktes förrförra sommaren.
Hon kanske ser söt och oskyldig ut...
...men utseendet kan bedra. Nu har vi ingen fläderbuske i trädgården längre (som tur är växer det fläderbuskar vilt i området).
Två av nio ännu levande kycklingar från Billinas kull. Eller kanske åtta och en halv, med tanke på att en kyckling är enbent.
Signe och höna i det magiska kvällsljuset.
Golden Hour heter det tydligen på engelska. Smärtsamt vackert, men omöjligt att riktigt fånga på bild.
Förra året fick vi ohemula mängder bigarråer från det här trädet, men i år hade vi inte den turen. 
Men bär eller inga bär, klätterträd duger det ändå till.
Vinhallon smakade jag på för första gången nu i sommar - rekommenderas varmt.
Trevligt med utefika...
...tills getingarna också vill vara med.
Då stängde Lydia in getingen ovanpå min bulle!
Buketter med blommor från trädgården.
Promenad med minstingarna.
Den ena plockade björnbär...
...den andra blommor.
En stolt bukettplockare. Han förklarade att han valde bort de gula blommorna, eftersom de inte passade in. Istället plockade han lite fler blåklockor.
Av alla björnbär jag har plockat prövade jag att torka några, efter att ha sockrat dem lite. Det blev väldigt gott, men de torkar inte lika snabbt som äppelringarna.
Kvällstur till stranden med småsystrarna.
Det såg förskräckligt kallt ut.
Själv nöjde jag mig med att beundra solnedgången från strandkanten.
Och försöka bekanta mig med timerinställningen på kameran. Detta är det bästa jag lyckades åstadkomma.
//Rebecka

Kommentera här: