Grande finale

Det här blir (nog...) sista inlägget med sommarbakning. Här och här kan ni hitta de två föregående.
Jag har läst att man njuter mer av maten om man fotograferar den. Själv njuter jag av dessutom av att titta igenom bilderna senare, och samla dem såhär i ett inlägg.
(Nästan) Helt vanliga bärmuffins. En sort med vit choklad och saskatoon berries och en sort med kakao i smeten samt mörk choklad och hallon.
När Estrid fyllde år var vi hemma hos henne på födelsedagsfika. Hon hade bakat snoddas (så kallar vi dem), pavlova och en jättegod morotskaka.
Hemma hos min kompis Hanna åt vi chokladpudding med grädde, mango, vinhallon och vindruvor. Inte fy skam det heller!
Glace au four. Går rekordfort att grädda och rekordfort att äta upp.
Sommarens tredje bullbak blev dels stora, släta bullar med vaniljkräm och björnbär, och dels snurrade bullar med björnbär- och mandelmassefyllning.
Vaniljbullarna penslas vid servering med smör och doppas i strösocker. De andra penslas med sockerlag efter gräddning.
Passade även på att göra veteskorpor. I dem hade jag kardemumma, mandel och blåbär.
När vi hade föräldrafritt hemma passade jag på att skämma bort mina tre yngsta syskon med glassfika. Lydia kokade kolasås, och så hade vi både björnbär och chokladbollar till.
Björnbärspaj med cashewtosca.
Ytterligare ett av mina bakexperiment (lyckat, som tur var).
Här finns receptet på en lyxig granola som jag provade att göra.
Hedvig och jag hade "avskedsmåltid" innan hon åkte till Norge och då åt vi våfflor med nektarin, hallon, KolaHavssaltsglass (rekommenderar till 100%) och choklad. Det skulle typ föreställa frukost, men jag vet inte, jag.
//Rebecka

Kommentera här: