Lata dagar

Nu är vi hemkomna från en knapp vecka i sommarstugan då vi inte gjort mycket mer än att ta det lugnt. Första kvällen gick jag med några småsystrar ner till hamnen.
Tre nöjda (men kalla!) badare.
Själv nöjde jag mig med att fotografera och bjuda på fika.
Beate övar sig i konsten att slappa på bryggor.
Typiskt tillhåll i stugan - hammocken ute på altanen.
Det gäller att vara koncentrerad när hela familjen Korgblommiga står på spel...
Fotbollsmatch...
...med försvarsmetoder som skulle kunna ifrågasättas.
En som försöker hålla fast en, och så en sittande målvakt.
Vi har plockat litervis med blåbär och hallon.
Komma upp var väl en sak (hon blev hjälpt av Simon), men hur ska man ta sig ner igen!?
Mycket roligt, lite läskigt när Judith tar superfart på gungan.
Inte lika hög fart när det är ombytta roller.
Vi hade oförskämt bra väder de flesta dagarna. Jag badade en gång (och lyckades då skära upp foten mot en sten i vattnet så att jag inte kunde gå ordentligt på några dagar), men andra var desto flitigare.
När inte hammocken räckte drog de ut en madrass...
//Rebecka

Kommentera här: