Blommig jerseyblus (plus smultron!)

Förra året köpte jag tyg till en blus, men det blev aldrig av att jag sydde den. Tyget är en ekojersey från tygdrömmar (det finns dock inte kvar nu längre, men de har många andra fina blommiga tyger).
Noomi och jag var och plockade smultron häromdagen, så vi passade att fotografera blusen då.
När vi går till vårt stora smultronställe plockar vi alltid i burkar, men när man bara ska plocka lite är det mycket mysigare att trä dem på strån.
Blusen har en lite puffad ärm och vita kanter vid ärmslut och halslinning. Gillar att halsen har en liten v-ringning.
Gillar också min gråa kjol som går att ha till typ allt. Den kommer från Monki från början, men jag köpte den på secon hand för 40 kronor.
Inte världens bästa smultronställe det här, men tror ändå vi fick ihop nio strån till slut.
//Rebecka

Kommentera här: