Hemkommen

Igår vid lunchtid kom jag hem till familjen ute på landet. Skönt att slippa alla bilar och människor. Det första jag gjorde var att hälsa på bina.
Att se dessa frenetiskt arbetande insekter och höra deras intensiva surrande... känns härligt eftersom jag vet hur bra och viktiga de är!
På eftermiddagen åkte vi till självplock och plockade jordgubbar.
Det var jobbigt att vi bara skulle ha så få - de går ju jättesnabbt att plocka!
NU GÅR VI, sade mamma bestämt, och alldeles för snart.
Noomi var classy i sin nya jumpsuit.
En höna hade tydligen fått kycklingar också.
Fast bara två stycken.
Ossian försökte fånga kycklingarna för att hålla dem (men han misslyckades, så jag fick hjälpa honom lite).
Ena delen av plommonträdet hade vält (och nästan mosat mamma på kuppen) och Ossian hade satt upp en stol där och var mycket nöjd över den idén.
På kvällen sprang Beate och jag till havet för att bada (som tur är hade vi med oss två cyklande systrar som försåg oss med handdukar).
Ljuset var magiskt.
Men vattnet var kallt (det tycker jag alltid).
Och efteråt är man ofta ännu kallare!
Sedan var det bara att springa hem igen!
//Rebecka

Kommentera här: