Garderobsdörrarna

Medges: mina garderobsdörrar är inte utsmyckade på världens mest stilfulla sätt. De pryds av tankekartor över olika grekiska verbsystem samt uppspaltade böjningsmönster för oregelbundna verb. Dessutom har jag klämt in lite latinsk verbböjning och glosor som är indelade efter konjugationer och deklinationer (=böjningskategorier). Hade ju varit trevligt att kunna färglägga några av papprena (dels i pedagogiskt syfte, för att tydliggöra olika kategoriseringar o.s.v., och dels för att göra det hela lite färggladare), men tyvärr äger jag inga färgpennor. Så vad gör man? Sätter upp ett rött hjärta och en teckning man fått av ett barn på fritids. Så ser det hela lite mindre deprimerande ut
 
Nu kanske ni undrar varför jag gjorde det här inlägget överhuvudtaget. Jag vet inte riktigt. Kände nog helt enkelt ett behov av att försvara utsidorna på mina garderobsdörrar. Deras funktion är inte estetisk, utan pragmatisk. Så det så.
 
(de är dessutom inte de enda ställena som jag har satt upp papper på. Grekiskans perfektsystem sitter på yttergarderobens högersida och jag har glospapper på väggen över sängen)
 
(jag undrar vad jag ska göra när utrymmet på garderobsdörrarna och liknande lättdisponibla utrymmen är slut. Sätta upp papper i taket?)
//Rebecka

Kommentera här: