Blårutig förklädesklänning

I en garderob hemma hos mamma och pappa hittade jag i somras den här söndriga kjolen.
Så jag klippte sönder den ännu mer och fick några lappar till mitt lapptäcke, lite spets att lägga undan samt tyg så att det räckte till ett plagg utan ärmar.
Det blev en liten förklädesklänning i storlek 74, som har varit mitt projekt de senaste veckorna, eftersom min overlock har varit inne på lagning. Då kan jag bara sy saker i bomullsväv. Att detta är det enda jag har lyckats åstadkomma under den tiden säger något om hur lite jag har hunnit sy.
Såväl framstycket som bakstycket har en delvis delad mittsöm, så det är ju helt klart lämpligt att ha på sig någonting under den.
Vecken som jag kämpade med på framsidan syns inte särskilt mycket på grund av rutorna.
I axelbanden sitter resårband som drar ihop dem på ett fint sätt.
//Rebecka

Kommentera här: