Från kryddburk till knappburk

Fram tills nu har detta, en gammal vaniljpulverburk, varit min enda knappburk. Eftersom den knappast är särskilt stor har därför de flesta av mina knappar legat i små påsar, eller löst i en större låda.
Sedan kom jag på att även andra kryddburkar ju kan bli knappburkar. Jag hade dessutom redan en tom burk, den här med (nu utan) svartpeppar.
Ettiketten var lyckligtvis lätt att få av.
Sedan var det ju det här med lukten. Att ha en knappburk som luktar vanilj är definitivt ingen nackdel, men svartpeppar å andra sidan... inte jättemysigt. Så för att dränka pepparlukten lät jag burken stå i några dagar med kanel, kryddnejlikor och anisstjärnor. Sedan luktade den typ glögg.
Denna burk är numera hemvist för mina vita knappar (har ganska många eftersom jag köpte ett par påsar med blandade vita knappar på second hand för ett tag sedan).
Men bara en helt svart knappburk kändes synnerligen tråkigt, så jag virkade ett litet lock till den.
 Nu väntar jag på att någon mer av Urtekram-kryddburkarna ska ta slut så att fler knappar kan få ett ordentligt hem.
//Rebecka

Kommentera här: