Hängsledress i blått

Ungefär en gång om året rotar jag igenom mammas relativt överfyllda tygskåp. Varje gång hittar jag något nytt, som jag inte hade lagt märke till förra gången. I somras hittade jag på tre olika ställen i tygskåpet bitar av ett blått linnetyg, och tillsammans räckte de nästan till den här hängsledressen i storlek 62.
Nästan, alltså. Det jag fick göra var att lägga till en söm mitt bak, vilket ju lyckligtvis inte gör så mycket.
Det blårutiga tyget som jag sytt tre olika plagg av i sommar använde jag här till passpoaler och hängslenas insidor. Tyckte att tygen matchade fint.
Sedan köpte Simon blåa pärlemorknappar till mig från Stoff och Stil.
Det var mycket stickningar på hänglsedressen, så det gällde att hålla tungan rätt i mun. Bland annat skulle man pressa hängslena så att kanten av insidorna stack fram, och sedan fästa det med en stickning. Men även om det var en del krångel med passpoalerna och stickningarna känns det ändå som att det var de som gav plagget dess "personlighet" och gjorde det till något speciellt.
//Rebecka
1 Anonym:

skriven

Välkommen till mitt tygskåp igen!

Kommentera här: