Broderad jullöpare

Mitt jullovsprojekt var den här löparen. Duken med tryckt mönster hittade jag i en kasse hemma hos mamma och pappa. Broderigarnet letade jag fram i en påse hemma hos mig.
 Sådana här broderier är - om än tidskrävande - tämligen enkla. Under Tysklandsresan hade jag mycket tid till vilken detta var lagom koncentrationskrävande, så det blev färdigt under hemresan.
Jag valde garner i färger som kändes juliga, men annars är det inget direkt i mönstret som är särskilt juligt. Men det känns ganska lagom, tycker jag.
Cirklarna är gjorda i kedjestygn och resten är stjälkstygn. Är lite trött på stjälkstygn nu, eftersom jag har gjort det så mycket, men det var ändå det som passade bäst.
Nu ligger den undanstoppad i garderoben - får se om den kryper fram lagom till nästa jul!
1 Anonym:

skriven

Så väldigt fin den blev! Bra med fyndkassar ibland.

Kommentera här: