Mina handarbetsprojekt

Idag åker vi till sommarstugan och stannar där en vecka. Jag tar såklart med mig handarbeten, två olika virkprojekt och ett korsstygnsprojekt. Jag tror i och för sig inte att jag kommer ägna så mycket tid åt dem, har jag inget bättre för mig än att handarbeta kommer jag troligtvis ändå inte göra det, om jag känner mig själv rätt. Nej, jag tänker att jag har för ont i huvudet för att handarbeta och sätter mig med en tråkig tidning istället. Det är då jag borde vara glad att jag har ett virkbingo. Det blir som en sporre eftersom jag inte får något "pris" om jag inte har gjort färdigt det när sommarlovet är slut. Och om jag handarbetar tillsammans med Lizzie eller mamma blir allt plötsligt mycket roligare. Så mitt mål är ändå att ha gjort färdigt en sytrådskattunge, det tredje motivet i mitt muskorstygnsprojekt och en viss annan sak jag håller på att virka när jag kommer hem igen.
//Rebecka
 

Kommentera här: