Fyndat på syfestivalen

I lördags var Lizzie och jag på syfestivalen med vår mamma och två av våra systrar. Här är dagens fynd:
Längst upp ser ni ett stickat ulltyg som jag ska sy en klänning till mig själv av. Resterand tyger kommer från Elvelyckan som har massor av underbara ekologiska tyger. Vi kunde nästan inte bestämma oss! Svamptyget köpte jag bara för att det var gulligt (ska bli en babytröja eller något sådant) och av det vinröda tyget med prickar ska jag göra en tröja till mig själv. De likmönstrade blommiga tygen i blått och smutsrosalila (?) ska bli omlottklänningar till Lizzie och mig. Jag köpte också tre ankartryckknappar (den tredje var en reserv) och en med en lussekatt. Tre kompletterande DMC-garn till nästa korsstygnsbroderiet hittade jag också. En lyckad dag!
//Rebecka

Kommentera här: