Blå babyskjorta

En sådan här skjorta sydde jag redan för två och ett halvt år sedan, fast i annan storlek och färg. Den här gången räckte stuvbitarna precis till den minsta storleken, 62.
Knapparna köpte jag på second hand (man köper en liten påse med vita knappar för en tia och sedan hoppas man att några av knapparna är av samma sort). Fördelen med babykläder är att man inte behöver sy lika många knappar och knapphål - här räckte det med fyra!
Den här skjortan har krage, men inget kragstånd, och ett ok.
Rundade fickor blir ju aldrig helt geometriska, men någonstans går ändå en gräns för hur petig man kan vara.
 Vecket på bakstycket ska egentligen vara åt andra hållet tror jag (det brukar vara så på skjortor), men jag tyckte att det blev finare såhär så jag gjorde så istället.
//Rebecka

Kommentera här: