Festivalfynd och festivalflyt

I fredags var jag på sy- och hantverksfestivalen i Göteborg. Jag gick dit både för min och mammas räkning, eftersom hon inte hade tid/möjlighet att ta sig dit. Här ser ni vad jag tömde ut på golvet när jag kom hem. De flesta av tygerna är till mamma (d.v.s. till kläder åt mina småsyskon). Jag ska ha en del av det mörkblå tyget samt dragkedjan. Sedan köpte jag också tre underspolstrådar till symaskinen (p.g.a. ständig brist), ett måttband (har redan ett, men det kostade bara tio kronor, och det är alltid bra att ha ett till) och garn till matchande mössa+vantar (som Lizzie ska sticka åt mig). Men det slutar inte där...
Eftersom jag (framförallt tack vare mamma, då) handlade för över 1000 kronor på Elvelyckan fick jag dra på ett så kallat lyckohjul, och tänka sig: jag kammade hem storvinsten: fem meter tyg! Lite svårt att välja tyg sådär på uppstuds, men det blev en meter vardera av två blå jerseytyg, och en och en halv meter vardera av ett blå- och vitrandigt jerseytyg samt en blå bomullsväv med vita prickar. Nu måste bara mamma och jag tänka ut vad vi ska göra av allt detta (=ett kärt besvär).
//Rebecka
1 Hedvig:

skriven

Hahahah åh, låter som en bra dag om det största problemet var att välja gratis tyg!

Svar: Absolut! Ibland har man ovanligt mycket tur :)
Virkligenstickat

Kommentera här: