Solstunder

Vissa sommardagar försvinner nästan obemärkt förbi, men här är några ögonblick från min vistelse i Falköping (hos Simons familj) och Vattholma (hos Simons morföräldrar) som blivit förevigade.
Vi lyckades pricka in en solig förmiddag när vi åkte till ett självplock utanför Falköping. Jag fick plocka en hel 10-litershink helt själv! Lyx. Mitt hår lever sitt eget liv precis som vanligt.
28 kilo blev det sammanlagt! De andra på självplocket såg imponerade (alternativt förfärade) ut.
Simon har redan råkat ut för två släktkalas med mig, och nu fick jag vara med och fira hans mormor. Fint porslin och gott fika (när jag upptäckte att Vattholma kryllade av smultron kunde jag inte motstå frestelsen att plocka...).
Och så lite takklättring. Vi gick en guidad tur på Uppsala slott.
På lördagen tittade vi på Simon när han tävlade i U23-EM i Gävle.
Lyckades t.o.m. få en bild på en glad Simon mitt under tävlingen (annars ser han oftast mycket fokuserad och sammanbiten ut).
//Rebecka

Kommentera här: