Konstiga saker jag virkat

Visst, jag har virkat många helt normala och vanliga saker, som bakverk och grytlappar, men en hel del lite otippade saker. Här är några:
Bumbibjörnar. Att virka nallar är väl helt normalt, men de här är lite mer specifika. Konstigt speciellt med tanke på att jag själv aldrig ens sett på Bumbibjörnarna som liten. Men det var ett beställningsarbete från en av Lizzies kompisar.
Gardin. När jag flyttade hemifrån och insåg att jag behövde en gardin till mitt rum letade jag upp ett garn som skulle räcka (det råkade vara ljuslila) och virkade den här gardinen. Detta eftersom jag var för snål för att köpa en. Helt logiskt, tyckte jag (men tydligen inte min pojkväns pappa...).
En blå uggla. Lite konstig kombo, men detta var till en person som var särskilt förtjust i blått och ugglor.
Dörrhandtagsskydd. För att skydda min pojkvän Simons garderob från det onda badrumsdörrhandtaget.
Ravenclawgrytlapp. Jag fick för mig att jag skulle försöka virka en bild, så jag letade upp ett korsstygnsmönster med ravenclawemblemet och virkade det. Sedan fick jag brodera på de svarta linjerna. Eftersom jag inte visste vad jag skulle göra med min "bild" blev den liggande i några år tills jag kom på att den kunde bli en grytlapp.
En blå uggla till. Till samma person. Den här gången i miniformat.
Kolibriörhängen. Hittade ett mönsterdiagram föreställande en kolibri och tänkte att det skulle passa bra som örhängen. Och när jag virkade det i lite kraftigare sytråd blev det faktiskt lagom storlek.
Sengångare. Detta virkade jag till en österrikisk utbytesstudent som tyckte mycket om sengångare.
Narval. Tycker bara att narvalar är så roliga djur och kände för att virka en. En annan gång föll jag för det här tyget med narvalsmönster.
Adventskalender. Idén kommer från början från Pinterest. Tyckte det kändes kul med en återanvändbar kalender, som dessutom är ganska flexibel - de små luckorna kan innehålla såväl choklad som roliga citat eller användbara saker som sudd eller spännen. Tyvärr har jag inte använt den än, det glömdes liksom bort i julas.
Minimorot. Vi är alla olika. Vissa vill gå runt med morotsörhängen, andra inte. Denna virkade jag till en av mammas och pappas vänner - det ena örhänget var en morot, det andra en rädisa. Hyfsat udda.
//Rebecka

Kommentera här: