Efter tentan

 Igår gjorde jag äntligen min latintenta och efteråt unnade jag mig själv en någorlunda pluggfri dag tills grekiskalektionen började klockan sex. Först gjorde jag den här äppelpajen, som är en lite knäckigare smulpaj med farinsocker i, och både kanel och kardemumma.
Jag ritade ut mönsterdelar till en luvtröja.
Började även klippa i tyget - som vanligt en fråga om att pussla mönsterdelar och optimera tygets yta.
Tog en härlig promenad och invigde mina nya vantar som Lizzie stickat.
Tog med min kamera eftersom det såg så fint ut ute, men tyvärr är det rätt tråkigt i stan (no offence, stadsmänniskor), så jag hittade inte så mycket att fotografera. Men den här aspen var fortfarande gulgrön.
En liten färgklick.
Simon är förtjust i vaniljkräm, så jag tog och kokade sådan ordentligt tjock kräm. Ganska tillfredsställande att vispa runt och känna hur krämen tjocknar mer och mer.
Har en sådan här jättegullig vanlijsockerburk. Även en för bakpulver. 
Klassiskt tisdagsfika. Eller kanske inte. Men trevlig belöning efter avklarad tenta.
//Rebecka

Kommentera här: