Prickig pojkvänsskjorta

Den här skjortan till Simon gjorde jag klart i vintras och äntligen har jag fått honom att ställa upp på bild med den. Mönstret kommer från en Ottobre Family-tidning. Tyvärr hade jag glömt bort att Simon har orangutangarmar (precis som jag), så ärmarna blev aningen korta.
Tyget är en eko-poplin från tyg.se. Gillade det lite lekfulla mönstret och fick över Simon på min sida.
Träknapparna valde han ut på Selfmade (f.d. Stoff och Stil).
Den hade en sån här lite speciell knapplist.
Och manschetter, ärmsprund och lite veck.
Och ok på baksidan.
 En annan sak jag sytt är den här rosa muslinblusen som dock egentligen inte är färdig då den saknar knytband till sprundet där fram. Kan inte hitta garn i rätt nyans bara! Så störigt. Förhoppningsvis lyckas jag färdigställa den nån gång, vi får väl se hur det går.
//Rebecka

Kommentera här: