När det inte fungerar

Det är väldigt roligt att sticka. När det fungerar. Men när det inte fungerar, då är det inte roligt alls. Som när jag fick repa upp ett halvt linne för att jag slarvat och inte kontrollerat stickfastheten innan. När jag upptäckte ett litet litet fel en decimeter längre ner och var "tvungen" att repa upp för att jag skulle kunna bära plagget utan att alltid störa mig på felet. När jag tappat bort rätt stickor eller inte kan tyda mönstret. Då är det inte ett dugg roligt utan bara frustrerande. Men det allra värsta är nog att inte kunna komma igång. Jag hade hittat ett mönster på en klänning som jag skulle sticka. Jag hade hittat perfekta garn också. Efter att jag beställt garnerna visade det sig att det inte fanns så många nystan i lagret och att det inte heller skulle köpas in nya. Så då letar jag efter garnerna på andra sajter, utan att finna något. Och sen letar jag efter andra garner på tusen olika sajter utan att hitta något garn som har både rätt färg och rätt tjocklek. Så nu sitter jag här utan något att kunna börja sticka och det är sjukligt frustrerande!

Kommentera här: