Saknas: härva!

När jag skulle åka hem innan jul packade jag ner några garnhärvor i ryggsäcken för att kunna nysta upp dem på planet. Men på väg till flygbussen inträffade ett smärre missöde. Antingen så hade dragkedjan på ryggsäcken gått upp eller också hade jag glömt stänga ryggsäcken (men jag väljer att tro det första, jag kan väl ändå inte varit så klantig att jag glömde stänga ryggsäcken???) för när jag hoppade på bussen var i vilket fall ryggsäcken öppen och en garnhärva fattades. Nej, garnhärvor är ju inte oersättliga eller så, men lite surt är det ju ändå för det var ett (svindyrt!) 100-gramsnystan... Dock vill jag inte beställa ett nytt nystan riktigt än. För man vet ju inte, det kan ju hända att jag klarar mig på det garn jag har. Även om det känns ganska otroligt att de skulle gå åt 100 gram mindre garn än vad mönstret säger. Men man veeet ju aldrig.
Nåja, det är väl bara att hoppas att någon annan hittade garnhärvan och blev riktigt, riktigt glad!
 
//Elisabeth

Kommentera här: