Sytt till Signe

Signe är nog den som jag har sytt mest till. De här plaggen har jag sytt till henne de senaste två åren:
Först gjorde jag den här tvådelade pyjamasen.
Sedan fick hon en one piece-pyjamas i det här, enligt mig, gräsliga tyget.
Förra sommaren sydde jag den här blåa, blommiga bomullsblusen, eftersom mamma inte hann.
Även en röd klänning i bomullspoplin fick hon.
På hösten fick hon sedan den här prickiga tröjan.
Sedan gjorde jag likadana rosiga linnen, fast i olika storlekar såklart, till Lydia och Signe.
I julklapp fick Signe den här jeansklänningen.
Den här T-shirten sydde jag av ett resttyg från en klänning till Lizzie.
Sedan fick hon den här klänningen i rosamelerad jersey.
Sedan behövde hon tydligen ett nytt linne också.
För ett tag sedan blev jag äntligen färdig med broderierna till den här boleron.
Lagom till vår vecka i sommarstugan hann jag även sy färdigt den här tunikan.
Det finns också planer på att sy ett sjömanslinne till Signe. Vi får se om det blir mamma eller jag som gör det, samt om det sker denna sommaren eller nästa!
//Rebecka

Kommentera här: