Sömnadspremiär: förkläde i repris

Det här var det första (och hittills enda) som jag sydde efter att ha flyttat till Göteborg (har inte kunnat köpa så mycket trådar än, så det går inte så bra med sömnaden, men till denna använde jag bara vit).
Förklädet klippte jag till för ett och ett halvt år sedan när jag sydde ett likadant förkläde i födelsedagspresent till Judith. Jag orkade dock inte sy det här direkt efter, och råkade därför sedan lägga det på ett så bra förvaringsställe att jag inte hittade det igen förrän jag skulle flytta.
Och eftersom jag glömde bort att ta med mig mitt förkläde som jag har fått av min lillasyster Lydia såg jag direkt behovet av att äntligen sy färdigt det här förklädet istället. Och då gjorde jag det. Det tog inte så lång tid när jag väl bestämde mig för det...
//Rebecka

Kommentera här: