Gör om, gör rätt

 
Jag blev så glad när jag stickat färdigt den här tröjan och insåg att garnet faktiskt räckte, trots att jag tappat bort 100 gram. Sen satte jag på mig tröjan och då var jag inte riktigt lika glad. För precis som jag misstänkt och varit en aning orolig över var ärmarna lite för korta. Först tänkte jag att det inte gjorde så mycket, man kan dra ut dem och det är väl inte hela världen med för korta ärmar. Men sen kom jag ändå till den slutsats jag kommer till varje gång när något jag stickat blivit lite fel, nämligen att om man lägger ner så mycket tid på ett projekt vill man också att det ska bli bra. Så jag beslöt att sticka upp det garn som jag hade kvar.
Så då var det bara att repa upp oket (typiskt att just den här tröjan hade ok) och sprätta upp alla trådar som man så omsorgsfullt fäst... Och nu ska jag bara sticka om det igen! Suck, suck.
 
//Elisabeth
 

Kommentera här: